Базар Автоновини Статті Додати оголошення

Неякісному пальному на Заарпатті оголосили бій

Паливна епопея в Україні не вщухає: спочатку уряд взявся за контроль за цінами на ринку паливно-мастильних матеріалів, тепер вирішили добратися до якості тої рідини, якою ми щодня заправляємо своїх «залізних коней». Кажуть, останнє давно назріло, бо псувати авто та нерви «бодяжкою» вже сил немає… 

Залив неякісне – втратив авто 

Писати про пальне та його якість я збиралася вже давно. По-перше, тому, що сама маю автомобіль і постійно переймаюся тим, чим його заправляю. По-друге, проблема актуальна, бо стільки розповідей друзів та приятелів про те, як від’їхавши на кілька метрів від АЗС пересідали на евакуатор, що не перерахувати. Востаннє в контексті цієї розмови підлив масла до вогню знайомий Володимир, який залив до бака своєї півторарічної «Шкоди» 95-го бензину і… мусив практично одразу відвозити її на техстанцію. «Через 3 хвилини пробігу двигун наче «зажив своїм життям»: не реагував на натискання педалі акселератора, потім – різкий старт, далі – спад оборотів, брязкіт ... Загалом, усе вказувало на неякісний бензин», – розказав Володимир.  На щастя, чоловік узяв чек і таки довів у суді свою правоту: АЗС покрило всі витрати на ремонт автомобіля. Але, погодьтеся, кому воно потрібне таке щастя: по судах ходити та ще й пішки … 

Вочевидь, подібних фактів таки є чимало, бо нещодавно з’явилася інформація про те, що Кабмін виділив 27 млн. грн. з держбюджету для забезпечення функціонування лабораторій з контролю якості та безпеки нафтопродуктів (постанова N190 від 2.03.2011). Кошти доручено передати Мінекономіки (виконавець – Державна служба техрегулювання) для забезпечення функціонування згаданих лабораторій. «Це дасть можливість здійснювати контроль якості нафтопродуктів, які реалізуються на споживчому ринку України, і запобігати потрапляння на нього контрафактних нафтопродуктів», – сказано в постанові.

А ще за кілька днів Міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій БОЙКО заявив, що хоче контролювати пальне за допомогою пересувних лабораторій.  «Ми прийняли рішення і купуємо 12 пересувних лабораторій, в яких будемо проводити аналіз якості бензину. Рішення вже прийнято, я думаю, що це буде вже влітку», – заявив Бойко. Він підкреслив, що питання незадовільної якості пального стосується в основному дрібних мереж АЗС. У разі реалізації неякісної продукції АЗС буде викрито з допомогою «кольорових маркерів». 

Яка якість пального в Закарпатті? 

Проте не лише водії говорять про низьку якість пального. І незалежні експерти, й навіть фахівці Держстандарту констатують, що нині фактично кожен третій літр, проданий на АЗС – це некондиційне пальне, яке не відповідає стандартам, кажучи по-простому – «бодяга», яка несе «смерть» автомобільному двигуну. Поступову, а іноді – й миттєву.

Найчастіше «грішать» неякісним бензином дрібні поодинокі заправки, на яких іноді продають навіть побічний продукт коксохімічного виробництва, таку собі «бодягу» із вугілля. Великі ж компанії цінують свій імідж і контролюють не так саму якість бензину, як слідкують за підбором якісних кадрів. Колишній працівник на кількох обласних заправках Валерій у розмові з кореспондентом «Закарпатки» підтвердив цю гіпотезу. Утім додав, що без дрібних порушень таки не обходиться: «За інструкцією, коли на заправку приїжджає паливо, його слід перевірити на місці на вміст вологи (чи немає води), виміряти температуру та густину – чи відповідають вони нормативам, – розповідає чоловік. – Також слід глянути, чи є супровідна документація. У маленьких АЗС це не робиться ніколи! У великих (принаймні там, де працював) – лише зрідка. Також за інструкцією під час поновлення резервуарів паливом робота заправки мала б зупинятися. Але це втрата прибутків, тому на цей пункт навіть дирекція закриває очі. А щодо розбавлення чи недоливу, то тут дуже важко шахрувати на місці. Все переведено на автоматику, а контрольні перевірки (задають, приміром, 5 літрів і підставляють відповідну ємність) одразу визначать обман. Тобто з цього можна зробити висновок, що бодяжиться все на вищому рівні…».     

Чи реально уберегтися? 

Тобто, визнали – з пальним таки біда. Чи можна уберегтися – «Закарпатка» питала в спеціалістів. Останні кажуть, аби не потрапити на підробку, водіям слід ретельніше підходити до вибору, де і чим заправлятися. Отже, правило перше. Не соромитися вимагати від операторів заправки паспорти на пальне. Небажання їх демонструвати – це вже сигнал для того, аби змінити АЗС. Правило друге. Заправлятися в авторитетних мережевих торговців. Компанії, які вклали значні кошти у високі стандарти свого сервісу, навряд чи ризикуватимуть репутацією, розводячи бензини. Правило третє. Надавати перевагу імпортному пальному, воно все ж таки виготовляється з дотриманням жорстких стандартів. І, як показує практика, імпортний продукт «бодяжать» дуже рідко.

За коментарями з цього приводу «Закарпатська Правда» звернулася  й до найбільших автозаправних операторів, які працюють в області. Керівник департаменту якості «Концерну Галнафтогаз» (мережа АЗК «ОККО») Алла СИДОРОВИЧ каже, що в компанії існує потрійний контроль якості, при цьому некондиційний продукт  контролери відсікають ще на вході на нафтобази. «У нас вхідний контроль проходить кожна цистерна з пальним, що прибуває від заводу-виробника, – пояснює А. Сидорович. – У стаціонарній лабораторії «Концерну Галнафтогаз» перевіряють характеристики нафтопродукту за більш як десятком різних критеріїв і якщо нема відхилень від норм, виписують перепустку на нафтобазу. При відправці пального з бази на АЗК воно знову підлягає перевірці, й безпосередньо на автозаправний комплекс потрапляє уже не з заводським паспортом якості, а зі своїм корпоративним, який точніше відображає стан продукту, оскільки під час зберігання/транспортування деякі параметри могли змінитися. Нарешті, як мінімум раз на місяць, а то й частіше, кожну АЗК компанії відвідує наша мобільна лабораторія, яка відбирає проби безпосередньо з колонок і тут же проводить їх аналіз. У мережі «ОККО» цілодобово працює й «гаряча лінія» для клієнтів. За кожною скаргою з приводу якості пального чи сервісу, яка надходить на «гарячу лінію», проводиться перевірка». При цьому заправки «ОККО» завжди відкриті для контролю з боку громадських об’єднань споживачів нафтопродуктів. Останнім часом, тут з перевірками якості побували представники Інституту споживчих експертиз (Київ), всеукраїнського громадського об’єднання автомобілістів «Автовізіо». Їхні рейди підтвердили, що у мережі «ОККО» пальне повністю відповідає європейським стандартам якості.

Джерело: http://karpatnews.in.ua/news/18998